Spørsmålsrunde: Trening og kosthold!

Vi får stadig inn spørsmål knyttet til trening og kosthold. Vi tenkte derfor det var på tide med en liten spørsmålsrunde! Har du noen spørmål du ønsker svar på er det bare å fyre løs! Markløft_3T Vi har satt sammen et ekspertteam som kan svare deg på de spørsmålene du måtte sitte med. Teamet består av personlig trener, fysioterapeut, ernæringsfysiolog, yogalærer og instruktører i spinn og gruppetrening – som sammen vil kunne gi deg gode svar på det du måtte lure på. Legg igjen spørsmål i kommentarfeltet! 🙂 MarteLise_closeup

 – trening og kosthold er kunnskap –


forfatter_monica Innlegget er skrevet av Monica Halvorsen Berg – Gruppekoordinator for 3T-kjeden og bloggansvarlig. Monica har lang og bred erfaring innen treningsbransjen. monicahb@3t.no


Blogglisten

0 thoughts

  1. Hei!

    Jeg er ei 20 år gammel jente som er fysisk aktiv omtrent hver dag, men trener aldri veldig hardt (da kroppen min ikke tåler det dersom jeg skal trene så ofte). Én treningøkt består f.eks. av 30 minutter jogging, og 30 minutter styrke, eller kanskje en ren joggeøkt på 60 minutter. Deltar også på noen gruppetimer på 3T.

    Sliter litt med det å spise til “riktig tid”, da jeg har full timeplan med skole og jobb, som gjør at jeg ikke kan spise akkurat når jeg vil, men kun i pauser osv. Treningen må jeg ta på det tidspunktet som passer meg akkurat den dagen, alt fra kl 9 til kl 21. Lurer derfor på om det er veldig viktig at jeg måltidene blir lagt til riktige tider? Forstår at det er viktig dersom man har harde treningsøkter/konkurranser, men er det veldig viktig når treningsøktene mine ikke er så harde? Har det noe å si om jeg sluker et lite måltid 45 minutter før jeg legger ut på en joggetur etterfulgt av litt styrke? Tenker for prestasjonen og utbyttet sin del, om treningen blir mer eller mindre forgjeves?

  2. Hei, når man skal bygge muskler men samtidig miste fett; skal man spise mer eller mindre kalorier enn dagsbehovet?

  3. Hei 🙂

    Jeg trener fem økter per uke: tabata x 2, intervaller (3 min x 5) etterfulgt av hotyoga/yoga/hotyin x 2 og helkropp styrkeøkt x 1.
    Jeg har nettopp lagt om til kjøtt-fritt/redusert kosthold og spiser dermed nesten ikke kjøtt. Fisk, egg og melkeprodukter får jeg i meg, men er laktoseintolerant så jeg kan ikke spise for mye. Hvor skal jeg hente proteiner fra? Jeg er ikke så glad i fisk at jeg spiser det hver dag, så det går mye i bønner, linser og kikerter for tiden. Noen andre forslag? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *