Skal du delta på Trondheim Maraton eller St. Olavsloppet? Eller ønsker du bare å bli en bedre løper? Da inviterer vi deg med på løpetreninger på tirsdager fra kl. 19:30–20:30, fra og med 17. april. Løpetreningene er åpne og gratis for både 3T-medlemmer og ikke-medlemmer, så her er det bare å ta med så mange løpekamerater som du ønsker!☺️👍🏼

Foto: Roger Midtstraum

Informasjon om løpene:

St. Olavsloppet (27.06.18 – 30.06.18)
St. Olavsloppet er folkefesten som sprer seg sammen med løperne langs den historiske St. Olavsleden fra Trondheim til Østersund. St. Olavsloppet består av 4 dagsetapper over ca. 33 mil, og mesteparten av loppet går på grusveier og asfaltert vei gjennom bygder, by- og landområder. Team 3T er påmeldt for 14. år på rad i mosjonsklassen. Her kan alle delta uavhengig av fysisk form. Etappene er fra 3,5 km og opptil 11,8 km. Få med deg venner og arbeidskamerater og sett et sprekt mål for ferien!

Trondheim Maraton  (01.09.18)
Trondheim Maraton startet som et studentmaraton i i 1969 og er i dag Norges eldste maraton. Trondheim Maraton er en folkefest for hele familien med ulike distanser som passer alle og enhver. Du kan velge mellom hele 5 ulike distanser: 5 km, 10 km, teammaraton, halvmaraton og helmaraton. I tillegg arrangeres barnas minimaraton for de aller minste. Tar du utfordringen?

 

Informasjon om løpeøkter frem mot Trondheim Maraton og St. Olavsloppet:

Tirsdager: kl. 19:30 – 20:30

17. april: Motbakkeintervall 4*4 min (Singsakerbakken)
Oppmøtested: Gamle Bybro

Fra Gamle Bybro løper vi samlet bort til Elgeseter bru og over til Bakklandet. Vi stopper i bunnen av bakken som går opp forbi Singsaker skole. Her skal vi løpe intervaller, ca. 4-6 drag på 4 minutter. Nedtrapping samme runde som oppvarming.

 

24. april: Pyramideintervaller på bane
Oppmøtested: Gamle Bybro

Vi varmer opp med å løpe rolig sammen til løpebanen på Øya. Her skal vi jobbe med fartsendringer i et pyramideintervall. Løper drag på 2 4 6 6 4 2 minutter. Nedtrapping samme runde som oppvarming.

 

8. mai: Tordenskioldsløpet 2018
Oppmøtested: Lade kl. 18:30

Her blir vi med på gateløp på enten 5 eller 10 km. En fin formtest! Det er valgfritt om man vil løpe med startnummer eller ikke. Velger du å løpe med startnummer må du melde deg på her.

Hvis du vil løpe uten startnummer anbefaler vi å ta med en klokke for å ta egen tid.

 

15. mai: Intervaller på bane
Oppmøtested: Gamle Bybro

Vi varmer opp med å løpe rolig sammen til løpebanen på Øya. 4-6 ganger 1000 meter (2,5 runder rundt).

 

22. mai: Motbakkeintervall 200 m (løp opp, gå ned)
Oppmøtested: Gamle Bybro

Fra Gamle Bybro løper vi samlet bort til Elgeseter bru og over til Bakklandet. Her stopper vi i bunnen av bakken som går opp forbi Singsaker skole, hvor det blir kortintervaller. Løper 200 meter opp, går samme distanse ned og gjentar i 25 minutter. Nedtrapping samme vei som vi kom fra.

 

29. mai: Langintervaller 
Oppmøtested: Gamle Bybro

Vi tar oss gjennom løypa til Trondheim Maraton for første gang . Legger opp til rolig løping med smilepuls.

 

5. juni: Jentebølgen 2018
Oppmøtested: Solsiden

De som ønsker kan teste formen ved å delta på NKS Jentebølgen. Jentebølgen er et 5 km trimarrangement for spreke kvinner i alle aldre – fra de som tar løpet som en fin rusletur i vakre, historiske omgivelser, til de som utfordrer seg selv med 5 km i maks fart.

Kl. 16.15 – 17.15: Utendørs time (Bootcamp med 3T).

Kl. 18.45: Oppvarming med 3T.

Kl. 19:00: Fellesstart med Odin som «hare».

Les mer om Jentebølgen og meld deg på her. Som 3T-medlem får du godpris på deltakeravgiften + en Team 3T t-skjorte med på kjøpet!

 

12. juni: Kortintervaller på bane/havnepromenaden 10*45*15, 3 ganger.
Oppmøtested: Gamle Bybro

Samlet oppvarming til havnepromenaden ved Hurtigrutekaia. Her skal vi løpe 45 sekunder så raskt vi klarer, pause i 15 sekunder, 10 ganger. Dette gjentar vi 3 ganger med 3 minutters pause mellom dragene. Vi løper sammen tilbake til Gamle Bybro etter økten.

 

19. juni: Infomøte på 3T-Ilsvika med praktisk info om St. Olavsloppet
Oppmøtested: 3T-Ilsvika

Vi løper rolig sammen i 10 minutter før vi kjører i gang med 1000 metere i maratonløypa. Ta med egen pulsklokke så du kan holde fokus på jevne drag og distansen. Aktive pauser på 200 meter mellom dragene.

 

26. juni: Rolig runde rundt Nidelva med noen stigningsdrag på slutten
Oppmøtested: Gamle Bybro

Mange skal delta i St. Olavsloppet dagen etter så dette blir en kort og rolig gjennomkjøring. Vi løper en rolig tur på ca 4,2 km rundt Nidelva. 4-6 stigningsløp på Marinen. Løper sammen tilbake til Gamle Bybro.

 

Vi håper å se deg på løpetreningene, enten du skal delta på løpene eller ikke!☺️ Hvis du er medlem på 3T kan du booke deg på løpetreningene via 3T sine bookingsider.

Har du spørsmål? Da er det bare å legge igjen en kommentar så skal vi svare så godt vi kan!

 


Innlegget er postet av Ronja Rosmæl Skauge
– Markedsføring i sosiale medier for 3T-kjeden.

Kontakt: ronja@3t.no



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *