Etter mange år som langrennsløper tok Karoline Wollan valget om å trappe ned på skisatsingen til fordel for studier. Til høsten starter hun nemlig som medisinstudent. Da hun la opp toppidretten ble hun nysgjerrig på nye treningsformer, og bestemte seg for å teste ut gruppetrening på 3T. I denne blogg-serien kan du lese hva hun sier om gruppetimene!

Les også:
Møt Karoline Wollan

Foto: Instagram @karolinewollan

Tabata 55
Sammen med mølleintervall så ble Tabata min go-to da jeg startet med gruppetrening på 3T. Etter et liv som langrennsløper har jeg lært meg å elske alt som er hardt, brutalt og effektivt. Og ettersom timeplanen også ble full av studier ble det ekstra viktig å være effektiv. Tabata trener hele kroppen, styrke med høy intensitet, og jeg fikk etter hvert et elsk/hat forhold til øvelsen «burpees» som tidligere bare har vært et fjernt uttrykk jeg aldri forsto hva var når fitnessfolka pratet. Her er det virkelig snakk om å pushe kroppen, og det er også mye gøyere når man klarer å ta den helt ut. Jeg anbefaler å dra med en venn som er på nogen lunde ditt nivå. Aldri har jeg klart så mange burpees som når jeg og en annen tidligere skiløper kjørte siste stasjon sammen. Da er man allerede så sliten, at det hjelper å være sammen om smerten og kanskje konkurrere litt, eller hvert fall holde følge med hverandre mot slutten. Likevel er det knallgod trening bare å gjennomføre i ålreit tempo, for hver stasjon utfordrer både puls og generell styrke. Digger det!

«Jeg må bare få understreke hvor deilig det er og ikke lenger planlegge hver økt selv, men bare møte opp også vet du at du blir skikkelig bra trent av en motiverende instruktør.»

Sist jeg var på Tabata foregikk det utendørs ved 3T-Solsiden. Det er vel en nyhet som foregår nå på sommeren. Virkelig en ny favoritt-time her i gården, hvor man kombinerer frisk luft, fellesskap og en instruktør som forteller deg hva du skal gjøre. Jeg må bare få understreke hvor deilig det er og ikke lenger planlegge hver økt selv, men bare møte opp også vet du at du blir skikkelig bra trent av en motiverende instruktør.

StepMOVE 45
Jeg fant ganske fort ut at step-timer passer meg veldig bra. Jeg danset selv ballett i mange år, før langrenn ble mer altoppslukende, og har alltid vært glad i dans og rytme. På step snakker vi høy puls, det er hardt, effektivt, OG man får rocka dansefoten (som i mild grad har vært underernært her i gården). Akkurat StepMOVE er en relativt ny gruppetime hos 3T, og har elementer av enda mer enn vanlig step har. Man er høyt oppe i puls med vanlige hopp-øvelser på steppen, men får også roet ned pulsen litt innimellom med mer statiske styrkeøvelser som utfordrer balanse og holdning. Jeg syntes det var skikkelig gøy! Ikke like brutalt som step-timer normalt sett er til pulsen, så man blir ikke like utmattet i ettertid, men får heller utfordret andre egenskaper i en og samme time.


Innlegget er postet av Ronja Rosmæl Skauge
– Markedsføring i sosiale medier for 3T-kjeden.

Kontakt: ronja@3t.no



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *